Tractament de les imatges

Bloc de Pensament i autosensibilització, que va començar per pura necessitat de sobreviure, en un món força mancat de curiositat per saber coses, quines ?..... qui som ? .... on som ?... que fem aquí ? ... cap on anem o a on volem anar ? ....... el nostre temps és curt , cal aprofitar-ho. Aturar-se a pensar, un moment ,abans d’ agafar un camí o un altre, compartir coneixements i experiències ....com aquests camperols francesos de finals del XIX. Està clar que parlen de política, un vol convençer a l' altre, però la meitat escolta amb atenció i tots comparteixen idees....

divendres, 3 d’octubre de 2008

EN HOMENATGE A GEORGE CARLIN

































Fallece George Carlin, ácido humorista contracultural
El célebre monologuista, de 71 años, sufrió un infarto de miocardio el pasado domingo
REUTERS/ELPAÍS.com - Los Angeles/Madrid - 23/06/2008


El humorista George Carlin, héroe de la contracultura y célebre por sus bromas sobre las drogas, las palabrotas y la decadencia de la humanidad, ha fallecido en Santa Mónica (EE UU), tras sufrir un infarto de miocardio.

Carlin ya había padecido problemas coronarios y había padecido adicción a las drogas. El cómico falleció en el Saint John’s Health Center hacia las seis de la tarde, hora local, tras ser ingresado al sufrir dolores en el pecho, según un portavoz del centro médico.

A lo largo de casi medio siglo de carrera, Carlin había conseguido la fama gracias a su afilado sentido del humor, que lo había convertido en un destacado azote antiestablishment en los setenta. Calvo y barbudo, su imagen se hizo inconfundible. Sus monólogos solían estar salpicados de referencias a las drogas y popularizó el número Seven words you can never say on televisión (Siete palabras que nunca puedes decir en televisión).

Un renegado social

Como su predecesor Lenny Bruce o su colega Richard Pryor, Carlin se convirtió pronto en un renegado social a finales de los años sesenta. A finales de la década siguiente, en 1978, sus bromas radiofónicas llevaron su programa ante el Tribunal Supremo (en el caso Federal Communications Commission contra Pacifica Foundation). Un alto tribunal sentenció que los números de Carlin eran indecentes y que el regulador gubernamental de la radiotelevisión podía prohibir su emisión en horario infantil.

Carlin recibió varios premios Grammy a lo largo de su carrera y seguía activo dentro del circuito. De hecho, actuó en Las Vegas el mes pasado, según su representante, y en noviembre iba a recibir el prestigioso premio Mark Twain, concedido por el centro John F. Kennedy.

Su especialidad humorística giraba en torno a un tema central: la humanidad es una especie maldita y condenada. “No tengo creencias ni lealtades. No creo en este país, no creo en la religión ni en dios, y no creo en todas esas ideas institucionales creadas por el hombre”, señaló en 2001 en una entrevista a Reuters. Carlin esperaba llegar a un más allá desde donde poder ver la decadencia de la civilización desde una “CNN celestial”, según señaló en una entrevista a Playboy hace tres años.


Mort recentment el gran còmic americà que vaig descobrir per casualitat en una notícia del diari i posteriorment em vaig apressar a buscar vídeos d'ell a You Tube. Aquets dos que tinc penjats ja no es troben a You Tube,aprofita.-
Abans de coneixer a George Carlin ja havia vist la gran pel.licula exposada una gran i única vegada (com sol passar sempre,llei de Murphy) al canal 33 amb subtitols en català,sobre un altre gran cómic americà dels 50´s, el gran Lenny Bruce. Aquesta pel-licula anomenada Lenny,protagonitzada per Dustin Hoffman i Valerie Perrin,va ser dirigida l´any 1974 per Bob Fosse i de la que tinc una cópia en video.El que volia remarcar és que George Carlin és fill directe del gran Lenny pel tipus de temàtica i de sátira política i social a que ens tenia acostumats.-

N'hi han molts més, però aquests són els que considero més aguts:


SOBRE LA RELIGIÓ ET FA OBRIR ELS ULLS, ET FA PENSAR...... COSA QUE COSTA MOLT AVUI,EL SER OBJECTIU AMB TOT EL QUE FAS....I ET FA RIURE.

PD: Per cert, "pendejada", en català voldria significar "collonada".



EL DEL AVORTAMENT, SI ETS DELS DE PRO-VIDA VAL MÉS QUE NO EL MIRIS.-

























El video que vé a continuació és una petita mostra de la pel.licula de Bob Fosse, Lenny (1974), sobre la vida de Lenny Bruce, predecesor de George Carlin i magistralment interpretat per Dustin Hoffman. Fixeu-vos com sacseja tots els segments de la societat americana de la seva época, un trist cómic, estem en els 60´s. Pijus.-















Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada